A HÉV-állomási SPAR mögötti P+R parkoló 17 millió forintból épült és 2017. dec. 31-ig készült el – papíron.
Miután a műszaki átadására is sor került (lásd: https://goo.gl/YX7GfV), később kiderült, hogy mégsem adták át (lásd a Körkép+ cikkét: https://goo.gl/tccmdU), sőt az is kiderült, hogy még nem készült el. A műszaki átadáskor a megjelent képviselőnk hathatós közreműködésére a kivitelező ígéretet tett a városfejlesztési alpolgármester, Török Balázs (Fidesz) számára, hogy idén tavasszal még pótolják az esetleges hiányosságokat. Ez idáig nem történt meg.
A korábban fás-bokros területen a bokrok helyén alakították ki a P+R parkolót, a nagy fákat nem vágták ki. A műszaki tartalom alapján a földmunkák elvégzése (úgynevezett tükör kialakítása) után 25 cm magaságban M56 nevű töltőanyagot hordanak fel a területre így alakítva ki a parkolót. Kis szépséghiba, hogy a gépkocsik számára az ugratót elfelejtették beleírni a műszaki tartalomba, így azt utólag betonozták oda (lásd megint csak Kubatovics Áron képviselőnk beszámolóját: https://www.facebook.com/TESZ2000/posts/1899308623445019).
Miután a teljes dokumentációt kikérte képviselőnk a szentendrei jegyzőtől, válaszában külön kitért arra, hogy minőségi kifogások merültek fel az elvégzett munkával kapcsolatban (lásd itt). Arra nem tért ki a jegyző, hogy akkor a műszaki átadás-átvételkor miért nem lépett fel kifogásokkal az “városfejlesztési alpolgármester” (lásd: https://goo.gl/YX7GfV).
A műszaki tartalom (amelyet teljes egészében innen tölthet le), illetve az árajánlatok alapján (melyeket ide raktunk fel) a nyertes kivitelező cég a B Build & Trade Kft. volt:
humuszleszedés | 660 m3 | 3.102.000,- |
bevágás készítés | 279 m3 | 306.900,- |
töltésépítés bevágásból | 279 m3 | 418.500,- |
töltésépítés anyagnyerő helyről | 68 m3 | 544.000,- |
+25 cm M56 mechanikai stabilizáció | 750 m3 | 9.150.000,- |
Összesen: 13.521.400,-
27% ÁFA 3.650.778,-
bruttó: 17.172.178,-
Miután képviselőnk kikérte a szentendrei városháza jegyzőjétől a műszaki tartalmat, az önkormányzathoz beérkezett árajánlatokat, valamint a megkötött szerződést, úgy döntött, hogy tized ekkora területre vonatkozóan pontosan ugyanilyen műszaki tartalommal megkeres kivitelező cégeket árajánlat kérése céljából. A fedősztorija az volt, hogy egy készülő panzió 300 négyzetméteres parkolójához keres kivitelező céget.
Még mielőtt a beérkezett árajánlatokra rátérünk, egy fontos megjegyzésünk van: a műszaki dokumentáció része egy térkép is, amely megmutatja, hogy az érintett területen hol kell a P+R parkolót elkészíteni. A bökkenő az, hogy a műszaki tervben szereplő terület mintegy ötöde (kékkel sráfozott terület) kimaradt a projektből, tehát nem is 3000 négyzetméteres parkolót készíttetett a város, csak kb. 2400 négyzetméterest.
De térjünk vissza a beérkezett árajánlatokra!
Képviselőnk, Kubatovics Áron 10 környékbeli (20 km-en belül lévő) céget keresett meg hivatalos formában, e-mailben átküldött árajánlatkéréssel, mindegyik esetben ugyanazt a műszaki tartalmat írta le. A kiküldött árajánlatkérő emailek közül egyet a példa kedvéért ide felraktunk.
Négy árajánlatot kaptunk, ezek közül 3-at emailben, a negyediket a kivitelező cég ügyvezetője telefonba mondta el, mert épp a 11-esen ült a dugóban, és számára ez volt a gyorsabb és kényelmesebb megoldás e-mail írása helyett. A beérkezett árajánlatokat a cégek adatait kitakarva felraktuk ide. (az adatokat azért takartuk ki, mert nem az a célunk, hogy kellemetlen helyzetbe hozzuk az árajánlatokat adó cégeket)
Az eredmény a következő lett:
1. árajánlat:
• munkagép telepítési költség: 34.000,- + áfa
• munkagép óradíja: 8.500,- / h + áfa
• M56 zúzott kő beszállítása: 6.000,- / m3 + áfa
• a munkavégzés becsült időtartama: 30 óra
összesen: 705.000,- + ÁFA, vagyis bruttó: 895.350,-
Rávetítve a 10-szer akkora P+R parkolóra (10-zel megszrorozva): 8.953.500,-
2. árajánlat
• humuszolás: 198.000,- + áfa
• bevágás készítése: 120.000,- + áfa
• töltés építés: 120.000,- + áfa
• M56 zúzott kő (anyag + szállítás): 519.375,- + áfa
• tükör készítés és tömörítés: 315.000,- + áfa
összesen: 1.272.375,- + ÁFA, vagyis bruttó: 1.615.916,-
Rávetítve a 10-szer akkora P+R parkolóra (10-zel megszrorozva): 16.159.162,-
3. árajánlat (telefonban elmondott árajánlat)
• 75 m3 = 1.66-tal felszorozva tonnára: 124,5 tonna zúzott kő: 4100 / tonna: 510.450,- + áfa
• szállítás (10 fordulóval tudja elhozni, egy forduló 20 ezer): 200.000,- + áfa
• „túrás” 2 nap, br. 8.500,- / óra a gép munkadíja (ez lehet több is, látatlanban mondja a 2 napot), vagyis 16 óra: 136.000,- + áfa
(és ekkor mondta, hogy oké, számoljunk ráhagyással 170 ezerrel)
összesen: 880.450,- + áfa (ekkor mondta telefonban, hogy tehát kb. 900.000 forint nettóban, ezzel számoljak)
Rávetítve a 10-szer akkora P+R parkolóra (10-zel megszrorozva): 11.430.000,-
4. árajánlat (ez a vállalkozó ragaszkodott, hogy kisebb szemcséjű /0-20-as kőréteg/ réteggel is ki legyen ékelve az M56-os zúzott kőréteg, továbbá ragaszkodott a többszöri gépi tömörítéshez. Mivel a város álal megbízott cég nem végzett gépi tömörítést, ezért ezeket a folyamatokat kivettük az árajánlatukból)
• humuszréteg leszedés, rakodás, elszállítás: 464.440,-
• tükör készítés bevágással-töltéssel: 135.000,-
• M 56-os kőréteg kialakítás anyaggal: 480.000,-
összesen: 1.079.440,- + ÁFA, vagyis bruttó: 1.370.888,-
Rávetítve a 10-szer akkora P+R parkolóra (10-zel megszrorozva): 13.708.888,-
Összességében az alábbi árajánlatok jöttek az eredeti árhoz képest.
A nyertes ajánlat: B Build & Trade: br. 17.172.178,-
A nem nyertes városi ajánlatok: SUBI-KER 2000 Kft.: br. 17.547.590,-
· Pipe Mania Közműépítő Kft. br. 17.938.013,-
· Áshin Kft. br. 18.245.633,-
· KLINKA-GEO Trans Kft. br. 19.929.310,-
Képviselőnk által kért kontroll árajánlatok:
· Árajánlat 1.: br. 8.953.500,-
· Árajánlat 3.: br. 11.430.000,-
· Árajánlat 4.: br. 13.708.888,-
· Árajánlat 2.: br. 16.159.162,-
Több dolgot is vegyünk észre az árajánlatokkal kapcsolatban:
- a városnak benyújtott vesztes árajánlatokat nem környékbeli cégek adták: a SUBI-Ker sülysápi, a Pipe Mania Kft. nagyharsányi, az Áshin Kft. dencsházai, és egyedül a GEO Trans számít környékbelinek, ez a cég ugyanis budapesti.
- A városnak benyújtott árajánlatok viszonylag közel esnek egymáshoz, míg a piacról bekért árajánlatok eléggé széttartóak – ahogy az a valóságban is, az építőiparban megszokott, mert a cégek árajánlatai nagyban függnek attól, hogy a kapacitásaik épp hogyan állnak számukra rendelkezésre.
- 10-szer akkora terület földmunkái nem kerülnek 10-szer ennyibe, de az egyszerűség kedvéért mi így számoltunk. És még így is a legolcsóbb árajánlat közel fele annyiba került (volna), mint a nyertes kivitelező munkája, és a legdrágább beérkezett árajánlat is olcsóbb volt, mint a végül nyertes cég ajánlata.
// korábbi posztok:
• https://www.facebook.com/TESZ2000/posts/1922139091161972
• https://www.facebook.com/TESZ2000/posts/1899308623445019
• https://www.facebook.com/TESZ2000/posts/1899308623445019
• https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1666361473402632&set=a.213702378668556.52934.100000863864389
Legutóbbi hozzászólások